Sponsor

Tuesday, August 30, 2005

MLM

Smlm 1st time pi menaja org...w/pun tak dpt coz pandangan negative diorg pd MLM, insya allah aku tak putus asa coz aku dulu pun mcm tu juga. Baru semenjak dua menjak nih terbuka hati. Itu pun lps aku puas hati tgk perkembangan Pinky. Smlm juga aku dpt cek pertama..bernilai RM107.11. Nilai tu besar bagi aku coz aku kluar modal cuma RM47 untuk genapkan RM300. Part nih million thanks to my hubby yg promote brg kemas kat member2 dia. Aku membayangkan aku entitle bonus just 4%, rupa2nyer tersalah andaian. 1st jualan aku dah entitle 18% rupanyer. Semua nih gara2 sales dr d/line yg Pinky ciptakan utk aku...Thanks Kak Nora.

Mlm nih...maybe sepupu hubby dr Seremban nak berkumpul di sini, utk sambutan ambang merdeka dan perarakan pg esok. Best kan! setiap tahun bila celebrate besday kompem ada org buat perbarisan utk aku....wakakakaka...perah santan sekejab. Selalu org tanya apa perasaan bergelar anak merdeka. Perasaannyer...hmm aku rs bangga, sebab bukan senang nak lahir di hari bersejarah utk negara. Yang aku tau setiap kali menunggu detik jam 12 kompem aku rs berdebar, meremang bulu roma dan rs syahdu. Perkara yg menarik pernah terjadi, hmm masa besday aku yg ke 18 kot, time tu aku pi Sitiawan dgn Chik dan Wan. Ms kat kedai kasut, Chik dok bodek kat salesgirl tu utk bagi xtra less kat kitaorg dgn alasan hr tu besday aku. Utk kepastian aweks tu minta IC aku then dia terus bagi aku less 50% sebab aku ANAK MERDEKA! Jimat duit aku, terus pi pekena rojak manjung. (Sedapnyer rojak manjung!)

Tadi...abah call, dengan suara yg penuh risau abah tanya aku "Kak, Nyah ada talipon tak? Dah berapa kali abah call asyik x dpt". Sebenarnya aku pun dah byk kali dok dail tp sama jg mcm abah, x dpt2!. Tp mls nak habaq kang lagi berganda tahap kerisauan dia. Tu lah perangai ibu + abah aku, bila dah call byk2 kali x dpt musti diorg akan jd tak tentu arah. Risau diorg bersebab tp tu jugak ler perangai adik2 aku yg kurang sensitif dgn perangai ibu + abah yang setiap minggu sekurang2nyer sekali kena call utk lapor diri. Aku pun naik geram ngan diorg dua org nih yang si kembar tu terkecuali coz kecik lg. Sebab nih jugak ler dulu ms blajar kat sabah aku bleh pakai henset, dua hari sekali musti ibu atau abah akan call. Agaknyer kebanyakan anak lelaki mmg mcm nih kot...hmm..

No comments: