Sponsor

Thursday, September 15, 2005

Eksiden!

Pagi2 lg dah ada eksiden kat blakang rumah aku. Baru nak masuk kereta dgr bunyi kereta break pastu abg nampak mamat moto tu berguling tgh jalan...berdebarnyer aku...alhamdulillah nampak mamat tu bangun dan tarik moto ke tepi jalan. Rsnyer dia luka sikit2 jer kot. Kereta Kancil yg hit dia pun berenti jugak. tak tau ler salah sapa. Baru lega skit...ntah la aku cukup seriau klu eksiden yg babitkan moto coz bg aku diorg nih mcm timun ngan durian. Di golek diorg luka menggolek pun diaorg jugak yg luka. Mmg ada yg salah sendiri tp plg kesian klu bukan salah diorg.

Adik2 aku pun pernah eksiden..klu setakat jatuh moto aku pun pernah. Nyah seingat aku dah 3 kali dia eksiden. Plg teruk ms abg eddy nak bertunang. Tp nyah nih jenis berahsia...aku bleh tau dia eksiden sebab pi rumah abg pani, klu tak kompem aku pun x tau. Teruk jugak dia eksiden time tu. Menangis jugak ler aku nih. Alang..hmmm ahad lepas baru eksiden..langgar pokok kat Shangri-La. nih mmg salah sendiri coz nak potong member ms turun bukit. Sib baik member nak tolong klu dia hantam gelak...padan dgn muka tu...

Dalam family aku yg pernah meninggal sebab eksiden arwah Mak Ndak aku. Time tu dia tgh pregnant 2@3 bulan. Diorg dok Teluk Intan. Satu hari tu Mak Ndak ngan Pak Ndak kluar ke pekan pastu bila dah beli brg diorg balik. Ms on the way nak balik tu tetiber jer Pak Ndak baru teringat ada something blom beli so terus dia pusing. Mungkin mmg dah ajal, dia x prasan ada bas kat blakang. Arwah Mak Ndak termasuk dlm tayar bas. Separuh badan dia hancur dan baby dlm perut terkeluar...opsss dah bergenang plak empangan mata aku nih... Ingat lg, mlm tu kebetulan aku sefamily kat rumah Long, lbh kurang pkul 8.00 mlm polis dtg ketuk rumah. Bila dgr jer berita tu semua org menangis. Emak x bagi aku tgk jasad arwah sebab ngeri sgt. Al-fatihah utk Arwah..!