Sponsor

Sunday, September 25, 2005

Masih crita yg sama.

Smlm Hana batuk2 dan asyik merengek so pagi nih terus pi klinik. Takut klu jd mcm dulu. Biarlah pi check dr awal2. Lps pi klinik Abg ajak cari brg2 dia kat Billion ngan Warta. Lps tu balik rumah.

Ptg, Nyah sampai. Nampak muka kepenatan coz dia ada lawan bola dan smlm tak tido. Lps Hana bangun terus kitaorg bersiap. Lbh kurang pkul 5.30 baru sampai hospital. Hari ni nampak lbh ramai pelawat dok berkumpul kat area lobby. Dari jauh aku nampak Cik. Cik rupanyer dtg ngan Pakcik dan bawak Pak Njang. Pak Njang tak sihat sebenarnya. Dia pun ada mslh jantung jugak. Dia pun tak tahan dgn air-cond. So utk dtg nih dia kena pki sarung kaki khas utk cover kaki dia yg mudah sejuk. smlm aku ada pesan kat Nyah utk cari air penawar utk Aa'r so hr nih nampaklah Mak Njang tersenyum coz Nyah dah dtg dan bawa something utk Aa'r.

Aku tanya Cik mcm mana keadaan Aa'r, Cik kata pagi td doktor kata dah bleh buat persiapan apa2 yg patut. Terkejutnyer aku. Kebetulan hari nih Hana takmo ngan org so dah ptg skit baru aku dpt masuk. Time aku masuk nurse tgh betul2kan komputer, kandungan ubat yg disalurkan ke dia semuanya computerized. Aku tgk ada perubahan positif tp aku heran jugak ngape doktor bleh ckp mcm tu. Ms tgh leka dok tgk bacaan kat komputer (tak paham sebenornyer) Mak Njang dtg. Masa nih aku terperasan mcm tgn Aa'r bergerak. Mak Njang kata mmg ada perubahan. Haba badan dah terasa, air kencing pon dah ok, ada tindak balas pada mata dan tekanan darah dia dah mula naik sikit2. Ms nih baru aku nampak air mata Mak Njang bergenang. Dia kecewa dgn apa yg doktor sessi pagi kata. Dia kata jgn lah senang2 tamatkan hayat anak dia. Biarlah Allah yg tentukan segalanya. Mak Njang kata bila dia sorg2 dia mmg menangis klu ikutkan hati dia nak tido atas lantai depan bilik Aa'r tp nurse tak bagi. Hati ibu mana yg tak terusik klu anak jadi mcm ni. Masa nih air mata aku pun bergenang bila tgk Mak Njang dok usap2 Aa'r. Dia mmg tabah!

Doktor sessi petang plak kata semangat A'ar kuat dan ada perubahan positif so kami sekeluarga di lobby ICU rasa sedikit gembira. Doa kami agar Aa'r cepat sedar dan bleh bernafas tanpa alat bantuan. Lps waktu melawat abis aku ajak Pak Njang, Cik dan Pakcik singgah rumah, mandi2, berehat dan makan. Diorg nak blk mlm ni jugak coz esok Pakcik keje. Ms tgh masak2 aku nampak Pak Njang dok termenung. Tak tahu apa di hati dia. Dia nak tunggu pon ada anak yg tgh menunggu hari kat kg dan diri sendiri pun sebenarnya kurang sihat. Asma dan jantung mmg sakit dari keturunan diaorg so aku sefamily berdoa moga Aa'r cepat sembuh seperti sediakala dan insya allah klu diizinkan pasti aku dtg melawat lagi.

No comments: