Sponsor

Thursday, October 27, 2005

Dukacita part 2

2) Hana Jatuh!

Hari Selasa lepas 25hb Oktober, lepas waktu berbuka baru aku ambik Hana. Ms samapi kat nursery nampak la Hana tgh hisap susu. Uji ngan Hidayah dua2 turun. Pastu Hidayah minta maaf kat aku sebab Hana terjatuh. Dia letak Hana atas meja tulis. Pastu Hana jatuh ke lantai. Tersirat sekejab darah aku. Dah la aku masih terkejut dan bersedih di atas pemergian Arwah A'ar nih dpt berita kurang enak plak lg. bertubi2 soalan aku pada Dayah. Jatuh mcm mana, nangis atau tak, ada muntah tak.

Disebabkan aku nak cepat so mls la aku nk panjang2 kan psl nih. Dlm kereta aku usap kepala anak aku pastu mula check seluruh badan dia. Dlm hati berdoa moga takde apa2 berlaku. Dah la letely nih byk betul kes baby jatuh. Especially jatuh buaian. Dlm Harian Metro hari ni pun kisah budak umur 3 thn jatuh buai jadi berita utama. Aku ngan Hubby tawakkal jer pdNya sebab mlm ni kami kena uruskan perihal arwah.

Ms di Hospital Hana mcm biasa. Lari sana lari sini. Usik org, suruh kwn2 opis Arwah dukung la..gembira la skit w/pun tahap kerisauan aku masih di tahap merbahaya. selagi tak pi klinik selagi tu x tenteram rasanya. Lps pengurusan arwah semua selesai Hana tido. Mlm tu sepjg mlm aku peluk Hana dan check temperature badan dia coz aku takut dia demam. Nampakla lebam skit kat dahi. Ibu kat kg pun dh risau. Dia suruh aku pegang seluruh badan kot2 ada tmpt yg dia sakit. Balik kg kompem kena bawak pi urut.

Alhamdulillah mlm tu Hana tidur nyenyak, menyusu mcm biasa. Lebam kat dahi tu plak Hubby boh minyak gamat. Esoknya terus bawak jumpa Dr Azlin. Ada 3 step cara rawatan Dr Azlin. Pertama dia check kepala dan leher Hana. Dia urut pelan2 utk tgk klu ada bengkak pada urat.
Step kedua dia tgk movement leher Hana. Dia petik jari pada Hana utk tgk respon. kiri, kanan atas dan bawah. step terakhir dia tgk anak mata. Alhamdulillah takde apa2. Cuma klu belh dia minta aku jaga Hana sendiri utk hari ni. Sebabnya kesan jatuh tu bleh nampak dlm 24 jam. Beyond 24 hours slalunya mmg dah takde apa2 lah.

So takde apa2 la..mungkin berkat doa aku stiap kali solat kot minta Allah lindungi anak aku sepjg dia dibawah jagaan org lain. Hari ni antar blk kat nursery tp aku pesan klu Hana muntah atau apa2 suruh diaorg cepat2 tepon. Minta2 diorg jaga anak aku dgn baik. Amin.

No comments: