Sponsor

Wednesday, October 05, 2005

Puasa!

Smlm lps melawat A'ar aku ajak Abg pi Warta coz nak beli flask air yg baru. Weekend lepas anak aku bagi pecah berderai. Sabo jer! Pastu nak beli uncang kain organza utk kenduri kawen Kak Lina. Aku kena siapkan souvenier tu seblom raya. terlupa plak. Pastu sempat lagi pi beli buah kurma, serunding daging dan tapau ayamas. Sambil2 tu nak bagi Hana kepenatan supaya dia tido nyenyak mlm ni so nanti bangun sahur bleh la aku aman skit.

Subuh 1 ramadhan 1426H pkul 3.30 a.m, jam automatik aku dah bangun. Alaaaa bangun juga anak ibu nih. Pkul 4.00a.m baru aku bangun. Masak nasi, buat sup sayur, goreng ikan tenggiri masin dan perangat sambal tumis udang serta ayamas yg smlm tuh. Masa tgh masak2 nih Abg lah buaikan si Hana dgn harapan dia tido balik. Bila aku switch on jer suis lampu utk meja makan dia pun bangun. Duduk dlm buaian sambil sengih. Sabo2! Akhirnya dia pun bangun sahur. Sibuk makan2 + minum2 sampai bersepah kat atas lantai. Bila aku menyapu dia plak terkedek2 pi ambilkan penyodok sampah. Pastu minta penyapu kat aku. Saja nak tgk gelagat dia. Rupanyer mmg dia sapu sungguh. Bila dah selesai sahur, dia plak merengek nak menyusu. Takmo duduk nak menyusu sambil baring la plak. Ingatkan dia akan tido rupanyer pkul 6a.m baru dia tertido...eiii sabo jer lah...minta2 subuh esok dia tido lah...

Hmm juadah apa utk berbuka yer? Thn lepas cafe kat bawah ni buka so senang la skit. Nak pi bazaar ramadahan kat MOF tu? hmmm kirim salam lah..maybe pi jenguk kat medan selera lah...last year ada jugak diorg jual kuih2 nih. Sahur esok nak masak apa yer? any idea?

No comments: