Sponsor

Thursday, October 06, 2005

Sejuknyer!

Dah 2 hari opis nih kosong semua pi PUJ. Disebabkan takde org, dah haba kepanasan pun makin berkurangan..eiii sejuknyer dah ler hujan.

Rupanyer hari ni bonus masuk tu pon tau sebab Man dok bising. Man, ko dpt banyak yer? Aku...boleh la..lepas la bayar hutang.

Sahur hari ni alhamdulillah coz Hana tak bangun cuma merengek la skit. Time pagi2 mcm tu mmg dia kerap nak menyusu atau pon minta dipeluk. Berbuka kang plak dah kirim order kat Alang. Dia keje malam so siang nih dia free.

Lunch hour tadi aku pi hospital. Rupanyer Mak Njang blom balik ke sini lagi. Dia masih di kg dan maybe dtg hospital balik weekend ni. Abg Eddy kata nak dtg jenguk A'ar jugak tapi aku dah warning siap2 weekend ni aku takde coz nak balik Perak. Nyah plak maybe nak datang esok. Tadi aku dah antar laporan kat Pak Njang. Doktor kata masih takde perubahan. Masih guna alat bantuan pernafasan, buah pinggang dia pun kena buat hemodalisis (erk mcm x betul jer ejaan aku nih) tapi infection kat paru2 dah ok dan tadi aku tgk bibir dia pun nampak merah. Tadi aku nampak dada dia berombak...tu kot yg Mak Njang dok crita yg klu jadi mcm tu dia rasa takut.

Aku tgk ICU tu byk bilik dah yg kosong. Katil seblah pun patient tu dah discharge. Yang Indon tu takde lah plak..maybe tukar ward kot. Tapi tadi ada patient baru. Sedihnyer aku tengok coz baby tu jatuh buaian. Aku rasa baby tu baru 4-5 bulan kot. Aku pasang telinga jer bila dengar bapak baby tu dok crita kat sedara mara dia yang lain. Semua yang melawat dia kena cuci tangan dulu sebab dia masih baby. Nurse kata paru2 baby tu lemah. Pastu aku dengar ada gegaran otak skit. Eiii seramnyer. Ingat plak kat Hana. Yo lah dia pun masih tido buai dan pernah jatuh buai. Alhamdulillah x de apa2. Maybe buaian baby nih tinggi sangat kot. Esok balik perak kompem aku crita kat Ibu. Sebabnyer dia yg beriya nak bagi anak aku tido buai kononnyer lebih lena. TAMAT

No comments: