Sponsor

Monday, December 19, 2005

Bah!

Bah nih klu ikut org2 blah tmpt aku, maknanya banjir. Last week aku balik Kedah. Masuk jer sempadan Kedah dah ujan. Klu ujan sekejab2 ok lah jugak nih 24jam ujan. Sian org kenduri. Mmg x selesa langsung tambah2 bagi aku yg beranak kecik nih. Sepjg hari Sabtu tu mmg hujan...sekejab jer seriyat(ujan benti) pastu x sampai 15 minit turun balik pastu kejab lebat kejab renyai2. mmg becak la tanah kat situ. Apa2 pun disebabkan kesedapan gulai batang pisang so aku pegi jugak ke kenduri(klu x de pon kena pi jugak, sepupu hubby tu). Disebabkan ujan x berenti so nak mandi pon ada malas skit la sebab adoiii sejuk bangat. Mcm mandi kat cameron plak rsnya. Mlm pun aku tido rapat2 ngan hubby n Hana. Hana la kaco daun sebab dia nak tido tengah2 so dia la yg sedap dpt haba ibu n abah dia..aku??? dok peluk Hana eiii mmg sejuk sungguh. Sampai ke tulang aku rasa. Sib baik la kat umah MIL tu bukan kawasan banjir so selamat le aku balik sini. Dgrnya ada opismate aku nih terkandas kat Perlis sebab banjir dan jln tutup. Yo lah mmg highway dr Bkt Kayu Hitam ke AS ditutup coz ada setence part yg air cecah 2meter...

Psl kenduri...hmm blah Kedah aku rs x meriah sgt la...sebab insiden yg berlaku tu kot..malas la aku nak elaborate kat sini. Tp balik kedah kali nih ok la coz anak aku dah mau main ngan sepupu2nyer dan jugak kat mak2sedaranya serta toknyer. Lega la skit klu x asyik dok membontoti aku jer. Tak pun melalak jer kejenyer. Mkn pasembor kali nih pun rs sedap bangat. Hubby kata sebab cucur tu baru masak so masih rangup...hmmm tak sah klu x pekena pasembor rasanya.

Balik Perak plak...Hana kali nih bleh takmo ikut aku balik. Tu klu offer suruh Mak Tok jaga kompem Mak Tok ambik punyer...uwaaa takmo la ajar anak aku dok ngan depa..kecik lagi la. Tunggu la dah besar skit..w/pun minggu nih nak balik sana lagi tp tak sanggup rsnya nak berpisah. Kenduri umah Kak Nab aku x bleh nak komen coz aku pi dah mlm. Tgk tu mcm meriah la jugak. Anak sulung. Balik tu dekat pkul 1a.m baru sampai. Ngantuk giler babas rsnya. Pg td mcm malas jer nk bangun. Minggu nih balik Taiping plak...adoiiii.

No comments: