Sponsor

Thursday, December 01, 2005

Puasa Enam

Esok 30 syawal, aku tgk colleague yg lelaki masing2 dok berlumba abiskan puasa 6. Kagum pun ada coz x ramai lelaki yg rajin buat puasa sunat nih. Pompuan plak selalunyer niat 2 in 1. Aku plak plan asal nak posa 7 hari (1 ganti + 6 sunat) tp x kesampaian plak...dpt buat 6 hari jer...

Alhamdulillah...org kata yg rajin puasa 6 tu diorg dpt hidayah kesan dr puasa di ramadhan so diorg bersungguh2 utk dptkan pahal puasa utk sethn. Tahniah la pd yg sempat menghabiskan puasa 6. Aku??? masih x puas hati coz x dpt buat 7 hari...kealpaan sendiri jugak sebenarnya.

Lama x sembang lama2 ngan Ibu. Hari ni baru dia balik dr Langkawi. Tiap2 minggu ada event. Last week dia kat somewhere in KL, hotel city view kot...kursus ibu bapa cemerlang. Minggu ni pi Langkawi, meeting Felda. Next week klu x silap dia kena dtg Putrajaya plak. Tu la ibu aku semenjak dia join GPW. Tak lekat rumah. Sib baik la si twin tu dah besar dan mmg lbh close ngan abah. Klu jd mcm Hana...hmmmm ikut bontot aku jer!!!

Alhamdulillah aku ngan Hana dah makin ok. Smlm try petua minum teh pekat dulu, tp tak menjadi so aku try plak petua air bancuhan tepung gandum. Alhamdulillah. Menjadi pun. So hari ni mmg ok la. Hana plak, mlm td ok jer. Ptg nih kena update ngan Dayah psl Hana. Minta2 dah takde la. Rasanya mcm ada virus jer coz ramai dah yg kena. Cikgu dia pun ada sorang yg kena pastu parents pun dah ada yg berjangkit. Hubby kata sebab air...hmm ntah la...

opsss...dah 5.30p.m la...balh dulu yer...adiossssss1

No comments: