Sponsor

Friday, January 06, 2006

Aduhai Anakku!

Putus nyawa aku sekejab malam tadi coz Hana makan kaca. Alang la nih! Dia bagi pecah penutup periuk aku. Berkecai pastu tak sapu betui2. Aku mana nak tau jatuh kat area mana. Coz benda tu jadi time aku keje. Tu pun bleh tau sebab nampak dlm tong sampah. Klu x nampak sampai ke sudah aku tak tau dia dah bagi pecah. Uwaa dah nak kena beli periuk lain. Tu la susah klu beli periuk yg lain dari yg lain. Penutup pecah dah tak bleh guna. Sib baik tu periuk hadiah...ekekekeke klu tak kompem lg panjang aku membebel.

Smlm..as usual Hana suka kaco aku masak. Ms aku panaskan minyak nak tumis bawang aku dengar dia mengunyah. Sound like mkn ais batu..krup..krup...terus aku pi jenguk takut dia makan kulit telur sebenarnya. Buka2 mulut dia terus aku menjerit ngan nangis. Aku panggil Hubby. Dia pun berlari ke dapur..aku kata anak makan kaca. Terus aku kluarkan slow2 dr mulut dia. kaca tu kecik jer bentuk mcm kiub tp dah pecah dua..serpih yg kecik tu dah lukakan tgn aku...terus aku check mulut dia...alhamdulillah takde luka. Tgn aku jer yg berdarah. Terus abg vacuum satu dapur. Hana hmm mcm biasa la..sengih ajer... Ngerinya bila ingat..nih pun aku masih risau takut klu ada serpih2 yg dah dia telan...tp rsnya mcm takde coz takde luka langsung. Hana mmg suka makan ais batu..slalu dia gigit sekali then terus telan jer. Mlm td Hana merengek jugak tp time dah pagi la, siap ngigau lagi..dia sebuk ko kokk ekekekeke... Tgh hari ni kompem aku tepon Dayah tanya Hana ok ke tak.

Mlm nih balik Perak kompem abah membebel...tahan telinga jer la...Ibu pun baru lps tepon dia kata mmg abah membebel kat dia smlm. Abis semua org dia salahkan. hehehehe...sabo jer la..tu lah klu dah ada cucu. Cucu semua betui..k lah. sekurang2nya kitaorg dh dpt satu pengajaran pas ni klu ada benda pecah kompem kena vacuum satu umah. adiossss...

No comments: