Sponsor

Monday, March 27, 2006

Demi Masa!

hmm pasal YM lagi..antara aku ngan atuk(my best friend kt Idrisiah) nama betuinya Zalmanizam. Apsal panggil atuk..hmm aku pon dh lupa...

atuk : Y**** kau x balik lg ker?
aku : blom la
atuk: mcm bz jer
aku: a'ah bz bertenet..laki aku blom kluar dr opis dia la
atuk: sabo jer
aku: weii mlm td aku mimpi arwah E
atuk: haaa ni mesti ada apa2
aku: tiber2 jer arwah muncul. dh aku sebak pg2
atuk: ko mimpi dia mcm mana?
aku: mcm biasa..suka mengusik dan gelak2..sedihnya bila ingat...
atuk: kita yg hidup ni doakan jer la dia
aku: pastu aotumatic jer aku ingat arwah N
atuk: dia nak kau sentiasa ingatkan mati. kita ni bila2 jer akan bertemu ajal.
aku: betul tu...munkin aku terleka. sejak ada anak byk benda aku x buat

lps sembang ngan atuk baru aku perasan selama ni aku mimpikan arwah E musti sebab dia nak ingatkan aku. Rsnya ini kali ke3 kot dia tiba2 muncul dlm mimpi aku. Lps tu terus aku sebak...

Siapa arwah E ngan arwah N? Diorg classmate aku kat Idrisiah. Dua2 dok seblah menyebelah. Satu line ngan aku. Dan dua2 meninggal lps result SPM kluar. Arwah N meninggal dulu sebab lemas dan arwah E meninggal ms baru masuk form six sebab kemalangan.

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh
Ah...

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran
Ah...

( korus 1 )
Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

( korus 2 )
Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua, kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh

Aku yg selalu leka!

No comments: