Sponsor

Wednesday, November 08, 2006

Kisah Raya Part III

Raya ke 7 plak emak buat open house. Jemputannya kwn2 org kuat Felda. Kebetulan mlm tu hujan la plak...Hana plak.biasa la suka klu ramai2 org nih..sekali tgk2 blackout plak..anak haku ni mmg takut ngan guruh..pastu gelap..bila dh jd mcm nih dia berlari cari haku...ms 1st time jd..dia langgar abis balang2 kuih...melompat dok kat sorg kwn emak..sesambil tu jerit ibu...ibu..

Kali kedua jd..lompat gak..tp dia dok dekat Alang so kejab jer la...kali ke 3 sadis skit...dia merengek kat aku nak tgk vcd..aku kata aku x reti pasang(sebenarnya haku x jumpa mana mak letak..tu lah klu sampai 3-4 biji tv..) mls nak mencari..so aku suruh dia minta kat mak tok...so ibu pon bawak ler dia ke bilik..nak suruh achik ngan achu psgkan...sampai bilik..tgk2 si kembo nih dok bergulung dlm tilam..so emak lpskan tgn Hana n tarik tilam...tiber2 blackout lg...aku dgr anak haku nangis tp tak tau nak pi mana...last alang lari..dia ada torchlight..pi tangkap anak haku...n tiba2 gak emak menjerit.."kak cepat...anak hang berdarah" ya allah..gabranya haku rs...tgk plak darah kat dahi dia mengalir laju..luas plak lukanya...aku terus bg kat hubby n jerit kat abg minta tlg...3 helai tisu basah ngan darah..alhamdulillah lps abah doa skit..darah dh stop mengalir...

time ni anak haku dah teresak2 sambil bgtau kepala dia darah...haku masukkan dia dlm buaian...tiber2 blackout lg..jerit balik anak haku nih. Lps tetamu semua dh balik baru aku ngan hubby bw pi klinik...time tu dah dekat pkul 11.30p.m so terus pi ke klinik as-syifa Tg Malim..dlm perjalanan tu Hana asyik nak berpeluk la..n dia tertidur..sampai jer klinik..doctor minta baringkan di katil.time ni dia dah mengeliat..time doctor cuci jer dah jaga n sambung melalak..doctor check luka n advise utk jahit dlm 1 jarum sebab luka tu terbuka agak luas..dlm 1.5cm rsnya...aku dah terdiam sebab ingat abah dh kata jgn jahit..sib baik mak ada..so kluar sat utk tanya mak..mak kata 'toksah..sian dia..kecik sgt..biaq la lambat baik" so aku bgtau doctor kitaorg takmo...so doctor just rapatkan luka n boh pelekat.

Esoknya Hana lasak cam biasa balik...emak plak dah bekalkan 4 ekor ikan haruan utk bw balik ke Putrajaya. Alhamdulillah..luka tu dah beransur sembuh..cuma parut tu tetap ada...dah order kat Dayah ubat parut..sib baik la ada yg keje kat farmasi so bleh la dpt rege less skit..
Skrg ni klu mai angin ngengada dia..mula la suruh boh minyak gamat n handyplat kat dahi dia. gitu jer la cerita ceriti raya haku..adiosss

No comments: