Sponsor

Thursday, September 18, 2008

Lagu Raya Plak!

Mesti seme org tgh layan lagu raya skrg nih kan....dlm kereta lagu raya, kat opis pun, kat pasaraya seme lah...

Lagu2 lama jg la yg plg indah n syahdu...kalo terkenang insan2 yg dah mengadapNya musti lg syahdu n sayu..kompem cam bergenang jer air mata...

Tp lagu balik kampung by Sudirman pun tetap glemer jg utk perantau2 cam kiter nih la..yg dok sepelaung jer dr umah parents tu musti la x berapa nak terasa kan..best oo blk kampung...jauh berjalan luas pemandangan..byk juga la bajet utk minyak n tol..hiks!

Dalam byk2 lagu baru...aku suka lagu nih

Lagu Mamat Exist : Ku Pohon Restu Ayah Bonda

Duhai bonda duhai ayahanda
Dengarlah rayuan anakanda
Yang jauh di mata…

Tanpa ku sedari airmata ku mengalir
Terdengar ayat suci seruan takbir
Betapa daku gembira dekat di samping keluarga
Di pagi mulia hari raya

Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku

Walau jauh di mata namun kau tak dapat ku lupa
Doa ku sepanjang masa agar kau bahagia
Ku pohon restu dari mu oh ayah dan ibu
Agar tercapai cita ku membela nasib mu

Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku

Kesalahan diri ku…




No comments: