Sponsor

Thursday, October 09, 2008

Pam Air!

Tahun ni beraya kat Kedah, byk berjalan rsnya..raya kedua kot kami ke Sik..umah besan makcik hubby..konvoi dua buah kereta jer pun....masuk jer kaw umah besan makcik, umi nampak pam air..hiks...lama gilos x nampak pam macam nih..last nampak ms kecik2 kat blkg rumah arwah tok...pernah la merasa arwah tok pam pastu umi dok tadah kepala kat bawah paip tu...pastu dah beso skit dah ganti ler ngan air paip biasa nih....

So nampak jer pam nih umi terus pi nak pam...pam 3-4kali x naik air pun...so masuk ler beraya dulukan..marah orang kang...bestnya umah diorg nih..blkg umah sungai...tp bahaya jgkan kalo ada anak kecik nih...

Then bila keluar harusla ambik gambo...bleh tunjuk kat anak cucu..nih la rupa pam air dolu2...then sepupu hubby kabo elok lg pam tuh..cuma kena pam byk kali skit sebab airnya dah jauh ke dalam n diorg mmg minum air tu..sebab lg bersih n jernih...

Disebabkan umah org so idak ler umi menerai smpi kluar air..buat malu kaum jer kan..so takpelah..lenkali jer lah..

Image Hosted by FileHive.com

9 comments:

atty's said...

a'ah umi..jrg jumpa dah pump cenggitu

AzuraloveNizam said...

sejarah nie....

Umi_Aliesha said...

k ty...sebab lama x jumpa la umi ambik gambo jg..hubby kata..eleh blogger tegar gitu ler..seme nak snap..hiks!

azura...a'ah makin pupus dah tu..x sangka bleh jumpa n masih digunakan lg..

nurul said...

menarik ni pam air cenggini...
ade lagik ye skrang...

Umi_Aliesha said...

Nurul..ada lg tuh ha..tu umi beriya ambik gambo..sebab msh digunakan...pamnyer pun cun lg..

zi said...

faiza kat kg saya ader lagi tau tapi design pam jer lain skit rasa lagi lama sejak saya kecik2 umur 5 thn dulu lagi dah ada..sampai skrg bleh guna lagi

mmg nostalgia lah..kami dulu rajin mandi kat situ..tp jauh ler jln kerajaan pasang pam tu satu kg satu tau sbb dulu takde air paip lagi sume mandi kat perigi..

Umi_Aliesha said...

ohhh...dekat dah kan sik ngan baling...tp sebab berkonvoi segan plak nak pi umah zie/faisol...hiks!

zi said...

aha..dekat dah tu sik ke baling dalam sejam kut..

pagi raya kedua dah balik ke aloq setaq..tk puas beraya umah mak kat baling..:)

Umi_Aliesha said...

ohhh..awalnya..tuh pi beraya ptg raya kedua la..