Sponsor

Tuesday, March 25, 2008

Kenduri @ Perak











Baru diberikan kekuatan nak bercerita ceriti psl kenduri...tema kali nih hijau...sebenonya ibu maleh nak buat langsir lain..so guna jer langsir raya..dah kaler ijo..so teruskan jer la temanya ijo...








Nyah plak time pi pilih baju..dia berkenan ijo jg...adeiii udah jd mcm ulat daun di celah2 daun..ekekekeke...aku blk hari khamis, mlm jumaat..smpi betui2 pkul 12 tghmlm...smpi2 jer cari ibu..dia dah tido..dia demam rupanya...lang ngan ngah(kakak2 ibu) dah ada...then dok sekejab abah pun smpi..abah pi antar kak chik(anak abg ibu) ke trolak rupanya...siang td diorg pakat kemas umah...umah ibu tu mmg..selerak sokmo...ibu jarang ada kat umah..miting, outstation, program itu ini...yg sokmo ada kat umah cuma abah n twin..so mana la ada sapa nak kemaskan..twin tu...huh..kalo ambik baju..satu almari diorg punggah taw..lotih den jd mak tiri...x jln2 jg...pakai tarik jer mana berkenan..yg jatuh berterabur diorg buat derk ja.








Esoknya...akikah adik...aku dah start batuk...malam..start sore dah putus2...time kenduri..adeiii hilang terus suaraku...majlis berjln lancar...byk juga menu makanan yg x sempat aku jamah antaranya sambal tawon(kulit lemb..sedap ooo..sempat rs skit ja..tu pon time blom boh santan), ayam goleks pun sold out..aku mkn dah dekat2 pkul 5..letih kalah perantin woo....ibu dh mmg kena dok kat khemah ja..so aku la handle part dlm umah..so kelam kabut tau..sebab aku takde sore...hubby la jd mangsa...abg..tqvm! mmg nampak la ketokohan jd abg sulung...w/pon sebenarnya dia anak bongsu....pg2 dah bgn basuh itu ini...smpi aku plak suruh dia simpan skit suruh perantin basuh...ekekekekekek....kakak yg jahat!








Part sedara mara yg dtg..agak sadis coz family ibu mmg ramai mcm biasa tp blah abah..ramai yg x dtg..hmmm takpela..masing2 bz kot. nih 1st time adik aku kawen so br aku tau mcm mana sibuknya org yg x jd perantin di hari kawen kita...huhuhuhu...tp next time ok skit kot..sebab dh ada anak pompuan kedua(sil) so bleh la bahagi2 tugas..lotih ooo sorang ja anak pompuan nih...seme i tau....hmmm...bleh propose kat hubby nih..last bb, girl...ekekekeke..kang sian hana buat keje sorang2








1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.