Sponsor

Wednesday, May 28, 2008

Insurans

Yea kawan2..hari ini topic saya ialah insurans..dolu2kan kalo agent insurans mai jer kat aku..kompem aku mcm nak melencong jer ke jln lain..dia baru jer nak buka mulut aku dah kasi katup dgn ayat...maaf..saya tak minat...tu kes zaman anak dara yer...bila dah kawen...hubby kata ..ambikla insurans...dia dah lama ambik..bagus katanya...aku kata haa..tunggu gaji naik erk..

Ngape aku x mo..sebab time tu aku rasa co. dah cover seme mende2 tu so buat apa la aku sign up lg kan...ye la utk OP dah cover 2.5K p.a, dental 150p.a, maternity..normal 2.5K, c-sec 4K, hospitalization plak RM50K p.a...so mmg lbh krg je la dgn insurans n FOC plak tu.

Pastu mulanya Yin la kot..ajak kluar lunch ngan sorang agent Prudential..Yin yg nak ambik sebenonya tp sebab kami tumpang nak kluar lunch maka aku pun dengar jugak la sessi penerangan tu...n mmg menarik pakej2nya...ekceli mmg aku dok r&d mana skim yg baguih,lps hubby bising2 suruh ambik insurans...mula2 dok usha MMA tp coveragenya x sebyk Prudential...

Dari situ la kot br la open minded skit..betul la kan..kita x bleh jangka apa akan jadi akan dtg...kot2 co. tutup ke, dah tuko tmpt lain ke..insurans yg co cover tu hampeh ker(hmmm ekekekekke in terms location hospital la) n ini jg salah satu cara utk saving. Utk anak2 tu bleh guna utk education fund..

Ha..nih br lps sign up form utk adik plak..baru jer pass formnya ke agent..kali nih minta debit fr acc plak..bukan acc aku..acc hubby..ekekekekke...Prudential pun ada produk takaful..n produk nih takde plak dlm list m2u utk bayo online..tu psl ambik debit form...

So lps nih akan bertambahla 2 kad medical dlm wallet aku...tu aku ambik gambo kad2 yg ada dlm wallet aku...tengok..kad apa yg byk? kad medical..tu pun 2 kad hubby simpan..kad aku n anak2 aku simpan...mana la tak besar gedabak wallet aku tuh n cepat juga koyak..muakakakaka...tu blom termasuk mykad aku+2 mykid + kad atm...hmm aci tak jdkan kad apa dlm wallet nih sbg tag?? aku nak tgk kad apa plak yg korang ada...tgk aku segala mak nenek m/ship soping complex aku nak join..mcm la rajin beno soping...mana plak kad baiboo aku nih..so saya dgn suka hatinya nak tag mereka2 ini...

1) K ty
2) Ct Itina a.k.a Na
3) Ain..(kat fp pun boleh)
4) Sb a.k.a Niza
5) Nurul Fauzana (ambik ko...full name aku kasi)
6) Azri...(aku nak tgk kad2 org lelaki..bleh? tp tolong jgn kasi link blog haku erk.. syyyyy:p)

mak aih...mcm seme org jer nak kena tag...ekekekeke..udah la kot..






No comments: