Sponsor

Monday, June 16, 2008

Cakkk!

Ahemss...lama x jenguk..sebabnya adik kena measles...bleh plak aku x kenal measles ngan rashes..Hana x pernah kena so idak ler haku tau bezanya..dr hari aahad(8hb) lg aku dah nampak tp biasala aku ingat rashes...isnin tu demam..tu aku moskel takkan demam sebab 'jab' ari jumaat tuh...selasa tu, time ambik kat nursery cikgunya kabo ' akak, saya rasa haziq kena campak..lps mandi ptg td naik satu badan dah!' lorrr teruknya ibu nih dik..ibu x kenai la..sian anak ibu..patut la demam on off jer...EL lg la haku dr rabu-jumaat..plan nak cuti hari nih terpaksa la cancel..so hubby cuti la sorang2 hari ni..lepaking ngan anak daranya.

Selasa tuh lps jer cikgu kabo gitu terus pi klinik..ambik clamine lotion+ubat tahan gatal..Esoknya plak..terus cari air kelapa..adik minum skit ja..ssh betui la nak minum air selain susu nih..so ptg tu nampak la makin byk naiknya..nak bg mandi air daun mambu..mana la aku nak cekau kat sini nih..so bg mandi air basuhan beras jer...mmg la dia merengek...asyik nak berpeluk ja..hari apa ntah..x sempat nak mask utk lunch..end up aku mkn megi ja..pkul 3++ br bleh nak masak2...Hana plak..pantang aku EL..kompem la takm pi nursery..ada jer alasannya...tak sekolah betui2 lg takpe la..thn dpn jgn harap..kena gak pi sekolah..

Call ibu..ibu pesan..boh bedak sejuk..aku cari x jumpa plak mana bedak sejuk tuh..so kebetulan mak nak dtg hari jumaat..aku pesan jer suruh dia bawakan...nak buat sendiri makan masa la plak kan...alasan!

Jumaat tuh..ibu sampai jer...Hana terus la bg hadiah besday mak toknya...kek, aku dah abiskan..ate x jd dtg minggu lepas..nak beli lain dia dah pesan x payah. Kebetulan abh br balik dr Terengganu..so ada la bw keropok lekor+ buah salak. Sabtu tu plak aku ikut ibu pi bid kereta..dia mmg nak cari kancil..dpt la kereta nih...enjin mmg ok sgt..kereta yg kena tarik dr bank cimb harga plak 12K tahun 2005, 660 jer..cermin kereta jer retak skit..rsnya tuan y g lama ketuk ngan hammer..andaian aku time bank tarik, agaknya dia lepas geram..buku akaun bank pun ada lg dlm drawer...lega sgt sebab x yah towing..isi minyak n boh angin tayar ja...pastu kunci takde..nih ada org2 dlm auction port tu bleh carikan org..kena la RM50..sempoi jer aku tgk org tu buat kunci..sekejab sesgt...

Ahad tu plak awal2 tu lepaking jer kat umah...dah ptg baru pi umah Alang..saja ibu nak tau anak dia dok umah mana plak...Happy Father's Day utk Abah, Hubby n Nyah(bakal dpt bb dec nih, ada la geng adik..lahir ujung thn)...x de sambut apa pun..ingat nak beli kek..again abah kata jgn la membazir..x berapa laku kek nih ngan family aku..seme x berapa nak makan...



4 comments:

EliyaShaka said...

waduhh!!cantiknya handbag tu...kelasss gitew!!!

Umi_Aliesha said...

h/bag murah ja dik..less 70%..muakakakaka..dr 3 digit langsung jd 2 digit...

EliyaShaka said...

wahh yerker kak...harus la rembat kan.smpi 70% mmg lumayan tu kan...tp siyes cantik la kak...elegant look

Umi_Aliesha said...

utk bonda tersyg...best bila tgk dia terus tuko pakai h/bag baru.