Sponsor

Thursday, July 24, 2008

Al kisahnya!

Nih gambo zaman-zaman belajo...sapa terer cari lah mana satu umi?? ekekekkeke....

Image Hosted by FileHive.com

Kalo tanya zaman apa paling aku rasa byk kenangan manis...jawapannya ialah zaman aku di Idrisiah..kdg rasa mcm slide show tu hah..punya la byk kenangan...cam terbayang2 mcm mana suasana minggu orientasi...40 hari ke sana ke mari..terputus hubungan dgn family...sessi muzakarah, mutalaah..pastu ngan naqibah2 yg pernah ajar time usrah setiap hari jumaat..cam terbayang2 ja mcm mana nak cari port yg strategik....

Sessi mutalaah..yg plg aku ingat ada 2 mende terjadi..1st ms aku form 1..mutalaah ikut kelas..dr kanan ibnu khaldun, ibnu sina n kelas aku ibnu rusy...tiba2 jer dengar org kelas khaldun jerit yg menegakkan bulu roma n diorg lari naik asrama..then berjangkit ke kelas tgh..kami yg ujung seklai ikut jer lah..x tau apa sebenarnya..dh slmt dok dlm asrama br ler tau...ada yg kena kaco mistik pakat berkumpul la baca yaasin...Arwah Usz Musa pun dtg jenguk..rupanya ada org berniat jahat....nak kaco kami pelajar2 perempuan nih ha...

Then kali kedua..yg nih lawak ler plak time mutalaah jg..kali nih katak besar bola plak kaco..3 kali lompat jer dah sampai hujung dewan..seme pakat berdiri atas meja...macam la katak tu kecik toit

Pastu lg satu aku pernah sakit masa kat sini..juga sakit mistik...yg kdg rasa mcm x bleh nak percaya tp itulah yg aku alami..asalnya time gotong royong..main tolak tu tolak ni..last2 aku terjelepuk jatuh kat satu tempat..terus pengsan...sejak dr tu aku x bleh sejuk..asal sejuk ja aku pengsan..cam lawak jer..tp aku ingat lg nak blk dr dewan makan aku ckp kat kawan aku..weii ana rasa anak nak pengsan...abis ja ayat dah lembik..cikgu Salaehuddin pun pernah terkena ngan aku..dia denda kami satu kelas sebab buat salah..abis jer denda tu aku pengsan...kalut dia...

N alhamdulillah dah sembuh...lama jg tu dr form 1-form 3...mcm 2 tmpt pi berubat..last sekali yg menjadi bila aku mandi air lebihan air sembhyg (solat jumaat)..ingat plak beriya tunggu org start solat sebab nak pi angkut air kolah dari Masjid Ubudiah.

Haaa kat sek nih..kami bahasakan diri dgn bahasa arab...ana, anti, anta, ukhtie n akhie...aku rs hubby pernah dengar kot sorang junior panggil aku ukhtie...n kalao sesam geng idrisiah pun masih tebal perkataan2 nih...so bila dengar rs mcm sweet ja...takde la aku kau..baru jer nih tgk gambo terkini kwn2 lelaki time pi kenduri kawen sorang sahabat...herm...seme muka dah berubah...dah x mcm gambo di atas...

2 comments:

atty's said...

re : umi..kty adalah pakar goreng mihun seantereo..betui ke..nie..wekkekekkekke
mai le umah kalo nak rasa..ade mcm2 versi..nak putih kaler,merah,itam..ekekekke

Umi_Aliesha said...

wahh...kena pi lg nih..:)