Sponsor

Sunday, July 11, 2010

Pulut + Santan + Durian!

Kekenyangan bangat sehh...baru lps makan pulut durian....kebetulan jumpa port durian yg bagus..beli 2 biji pun rasa macam selonggok durian coz isinya elok n manis...lama giler tak rasa durian sedap gini....

En Hubby plak request nak mkn ngan pulut..kalo org utara kompem dah biasa ngan menu nih..tp kadang2 org perak ada jugak makan surian dengan nasi n guna air garam jer...takde guna santan2 nih....tp my Ibu byk ikut style utara..ate kg umi pun dh sempadan ngan kedah...

Dok ngan makcik la baru umi tau ada gak pesen org makan ngan nasi...pernah gak cuba sama ja rasanya cuma guna santan of kos la lg lemak....

Kalo sebut pasal makcik musti tiba2 teringat nak cari dia balik...mana dah Mak Ngah Som nih...bukan mak sedara terdekat...tp umi pernah dok dgn dia masa sebelum umi masuk UMS..last umi tau dia ikut anak2 dia..dah tak dok kat Ipoh...umah Ipoh tu ada org kalo raya ja....herm...nak try carilah raya kali nih..huhuhuhuhu......

Asal durian ja ingat mak ngah.....ate....dia rajin buat kuah durian utk umi...sebab abah 'ter'cerita pebret ku itu...kompem abis sebuku roti...:)

3 comments:

atty's said...

walaupun tade gambar umi ..kty terbayang..mesti sedap

zie said...

entry bergambar lagi best faiza..

Umi_Aliesha said...

maleh nak upload la nih...hahahaha...