Sponsor

Friday, April 14, 2006

Sabah bah!

Bila baca blog delinn dan dan aku dpt rasakan setiap perjalanan diorg...mcm mana 'perak'nya delinn bila pkul 6 dah cerah camtu la aku ms 1st day kat KKYS. Siap kalut lg sebab ingatkan dah lepas time nak pi registration utk new student.

Bila delinn dok bercerita psl padang ragut lembu kat kundasang tu pon aku dok terbayang2 perjalanan dia yg lalu lereng2 gunung..bukan bukit tau...semua tu time aku pi kursus fasilitator. Setiap saat rasa mcm dok dlm gerimis..semua rumput berbunga..cun plak tu. Aku time tu dok kat hostel pusat islam so mmg berdepan ngan ladang lembu tu hah.

Bila delinn dok bercerita psl canopy walk tu plak teringat plak mcm mana kamera ah lin jatuh dr atas sampai hancur then jenuh plak kami terlari2 sebab nak turun cepat pi selamatkan...mana ah lin skrg erk..teringat plak kisah biawak bakarnyer...eiiii

Bab makanan hmm sib baik dulu aku ada kakak angkat..klu rindu masakan semenanjung mmg aku pi jer umah dia. Sampai skrg Kak Khairiah masih di King Fisher. Emak aku pi KK bulan lps pon sempat singgah umah dia. Mak kata skrg pemandangan UMS lg cantik dan nampak clear dr umah Kak Khairiah. Kak Khairiah pon dok suruh aku pi sana, bawak hubby jln2. Insya allah nanti2 ada rezeki sampai la. Akak pon x balik kedah lg kan....ekekekeke

Pasar Filipine...hmmm mak kata Pak Din ada blk kat pasar tu...dulu klu nak beli apa, kompem beli ngan pak din jer. Dulu time aku last year pak din balik kedah..buka kedai kat bangunan mara alor setar..hmm agaknya dia dah sebati ngan org2 sabah kot...

hot spring..hmm seeloknya klu mandi kat situ jgn pki brg kemas...coz brg kemas akan jd kusam...dah2-3 kali aku mandi mmg betui pon..klu sekali jer insya allah x jd la kot.

kinabalu? hmm alhamdulillah..aku dah pernah sampai..bila dah naik sampai puncak dlm hati aku'taubat takmo pi dah' letih sgt kat area sayat2...terasa mcm 10 padang bola aku lalu..dah la sampai merangkak tp alhamdulillah dpt jumpa guide yg baik ati...dia tarik aku sampai puncak...dpt sampai seblom matahari terbit...ingat plak time nyorok celah2 batu sebab tak tahan angin keringnyer tu...tikus pon tumpang nyorok...besar lak tu...ke aku yg pi tumpang depa...

hmm dah la..kang delinn cerita bab labuan aku imbau kenangan kat labuan plak..brunei ada?

No comments: