Sponsor

Thursday, February 28, 2008

Adik Demam!




Patutla ibu x de mood..rupanya anak ibu x sihat..pg selasa tu dah nampak adik lain..tgk mlm dia nangis2 plak..hidung tersumbat..x selesa bila menyusu..so mlm tu mmg bergilir la ngan hubby..so subuh smlm bgtau hubby nak ke klinik..sampai klinik..check gitu gini rupanya demam pun ada..ibu lupa nak check temp. kat umah..x terfikir plak adik demam..sebab bdn dia biasa jer..maybe sebab selesema kot..tu demam sekali..




lepas gitu gini..timbang plak..berat adik as at smlm = 5.3kg...doktor bg half day aje...sabo jer takmo bg mc...tp terus el jer la...dr keje dok teringat adik ok ke tak...baik ngadap dia je...si kakak pun maleh dah nak ke nursery..




hmm...org kata boy kuat menyusu kan? tp aku tgk adik x kuat nyusu pun...susu tepungnya dr lahir smpi la nih..satu tin pun x abis lg...time confinement mmg la..sekali sekala je haku bg susu tepung tu..tp dh naik keje x de la full time BF..ari senin selalu x bg pun BM kat nursery..hari lain2 jer selalunya aku bg 2 botol..1 botol sedang n 1 botol kecik...tp takpe la kot sebab berat dia naik jugak...




kalo hr2 cuti pun dia bukannya menyusu sgt....dia nih kuat muak...minum2..then muntah balik...kdg rs mcm bleh kira jer berapa kali jer dia menyusu dlm sehari...

2 comments:

Aleeya said...

kena tukar susu kot
damia tong sederhana besar 2 minggu je tahan susu
nama je pompuan..kuat nenen..
besor tak jugak
memanjang je lebih....
kali ni beli tong besar sekali..tak tau la tahan baper lama..harap2 sebulan...

Umi_Aliesha said...

susu cap gantung tu...ekekeke...satu hari aku tingalkan kat nursery 12 oz...kalo x cukup br bancuh susu tepung...