Sponsor

Wednesday, February 20, 2008

Bila MIL ada..


Mak mertua ada kemas jer umah aku...sama la mcm time ibu ada...blk umah tinggal mkn jer...baju2 haziq pun dia kutip basuh..dia tau aku dok basuh guna tgn so dia pun basuh guna tgn...aku dah kata tak yah buat..nanti aku blk keje aku basuh tp biasala alasan emak n ibu....x de kerja nak buat kat rumah.


Ada MIL@Ibu kat umah mmg la aku n hubby dpt mkn awal..selalunya musti dekat2 pkul 9pm...ye la..lps solat maghrib br aku start masak...sejak berempat nih time adik bongsu aku dtg jer la rs huru hara skit..time tu MIL takde..ke umah pak sedara hubby, hubby plak o/station ke Gannu. Yang ada time tu aku, anak2 aku n adik bongsu aku, si twin tu..adeihhh gamat umah..mcm tongkang pecah...haziq tidur pun x jerap...last2 aku kata sapa nk mkn diam...pastu kerah acik buai haziq...ekekekeke..suka srh acik sebab dia suka budak2 skit..acu tu suka menyakat jer..lg satu kuat auta..byk beno la alasannya kalau kena suruh...plg best alasan dia...dia jaga hana...acik yg jaga baby....


Buat ms nih haziq msh tido buai..slowly nak ajar tido bwh balik..kt nursery pun tido atas rocking chair..kat kg ssh nak bg tido bwh...ramai sgt bebudak...bising...plg bising kakak dia la...br si twin tu...

2 comments:

Aleeya said...

kuar2 je dah besor haziq ni heheh
senang nak pegang
senang nak mandikan ekk
sbb bdn dah mantap gittewwwww

Umi_Aliesha said...

tp dia kecik skit dr kakaknya..akaknya 3.7 so lg senang pegang..so awal2 tu aku pun x berapa nak pandai pegang..time Dr fatimah letak atas dada aku..aku kata..'keciknya' ekekekeke