Sponsor

Thursday, February 21, 2008

Twin kesygan!


Jenguk2 balik FP, nampak gambo si twin teringat plak kt diorg...time dlm pantang tu msh cuti sekolah..so mmg Hana sokmola membontoti acik n acunya...tu sebab anak aku jelaga skit...selalu pi umah jiran blah depan umah n kiri umah...kalo x diorg yg bawa..anak2 jiran tu yg mai ambik..bila mandi,mkn,minum milo seme nak bertiga...bila mak tok bw hana pi kedai, kompem hana akan minta mak tok beli 3 bungkus keropok..


Then satu hari aku dgr hana kabo acu ada makwe..ekekekekeke risik punyer risik...adik ngaku..adik kata awek dia nama ct...aku tau umah budak tu...then bila dah start buka sekolah..anak jiran kiri aku diberi tugasan dek adik aku utk risik aweknya...ganaz betui bebudak nih..walhal br darjah 5...ekekekeke


So tiap2 hari la ada sidang tergempar kat parking kereta tu...budak yg merisik tu namanya Ika..darjah 6...then satu t'hari gak aku terdengar diorg punyer sesi laporan...cam gini bunyinya:


Ika...: adik..ika dah tanya ct...ct kata dia suka adik tp nak bercinta lps upsr...

adik..: bla...bla..(x dengo dia ckp...slow bangat)

Ika...: tp kan adik dia ada ckp...dia x tau nak pilih adik ke abg...sebab dia kata abg tu baik n rajin...tp adik manis..ada taik lalat..


muakakakakaka terus aku gelak balik tiang...ye la adik suka tp aweknya bleh konpius nak adik ke abg...so mkn t'hari tu asyikla aku nyakat adik....adik mmg..agak manja..kalo srh apa2 kompem lambat jer geraknya..kalo srh abg..cepat jer abg buat..tp dr segi pelajaran abg slow skit..tp x la teruk...tp dua2 nih mmg x bleh pisah...ms aku dlm pantang jg emak, abah, twin n hana ke klia..nak sambut org blk dr mekah..then sampai hentian dengkil...si twin nih main...main punyer main dtg sorg budak(anak jiran gak) tolak abg...abg jatuh tergolek...sampai terkehel tengkuk..terus x bleh bgn...ibu angkat br dia dok elok..then muntah2...pi pusrawi klia..diorg srh warded ke spital terdekat(putrajaya la)..then abah mmg dah kalut...nak srh hubby bw ke sana...tp ibu kata kang ssh plak..sebab aku msh pantang..sian aku dok umah ngan nyah...so tuko plan antar ke spital slim....so time abg warded..adik mmg monyok jer..nak temankan nurse x bagi...pastu asyik bergayut jer dua2 org tu..rindu katanya...kalah or frust bercinta je gayanya...kalo time melawat..adik smpi2 jer terus peluk abg...then tido seblah abg...ekekekeke
then lps pantang plak...ari sabtu aku nk ke teluk intan ngan parents..then adik terpilih masuk pasukan ragbi sek. so adik x ikut..abg jer ikut....turn abg plak monyok jer dlm kereta...bila aku tanya ngape abg? dia jawab..abg teringat adik....tu la antara perangai si kembo...x bleh pisah...nih kalo ada rezeki lps upsr dua2 msk asrama tp lain2 tmpt mcm mana la...:0 adiossss

No comments: