Sponsor

Friday, February 15, 2008

Pantang




1st day pantang kompem la kat spital...ikut menu spital seme bleh mkn..so bila smpi jer makanan mmg ibu akan bgtau la..ni toksah mkn..tu bleh..ekekekeke...1st day tu susu pun takde lg...sian bb...kat spital sini diorg mmg jaga betui bbnya...bila boss hubby n jiran2 dtg..diorg bg ambik sat2 jer...pastu kang diorg mai la ambik blk...




Awai tu aku minta double bed..tp lps deliver tuko ke single standard..kebetulan nurse kabo total up x cecah limit yg co bayar..so tuko terus la..hmm deliver normal br tau rengat tu apa....plg fobia bikla esoknya doktor mai check part situ...adeiii x la sakit sgt tp sebab seriau kot..




Deliver normal mmg sat jer dok spital so esoknya aku plak yg x sabo2 nak balik..nurse plak aku rs mcm lambat la settlekan bil aku..ye la aku guna GL..so prosedurnya byk skit..mula tu mmg aku konfiden kitaorg kena top up..ye la aku ambik epidural n single bed...lps settle pe seme rupanya RM2200 jer...so tak yah top up...




Balik jer umah mula la sesi pantang betuinya..3 minggu pertama mmg bertungku 3kali sehari...ibu x bg kerap sebab dia kata x elok selalu..lps 3 minggu tu cuma sehari sekali jer sampai 45hari...hari last tu, ibu panggil bertungku bongsu...part mkn hmmm ibu bukan la jenis kontrol sgt bab air nih...cuma kena jgn lbh 8 gelas sehari..sayur2 pun bleh mkn.




Aku berpantang guna set tropical herbs dr amway..mmg puas hati..cuma dlm byk2 tu aku x guna param jer...kuning sgt..sehari jer pakai dah nurse kata bb naik kuning..huhuhu...lelain mmg seme aku pki. suka pki tapel dia..herba mandi dia pun rs best jer..tenang gitu n herba cuci...x suka skit teh herba sebab cam pedas2 gitu...tp bleh la telan..




Hubby plak..kali nih dia yg uruskan uri...belajo ngan abah kot...time Hana dulu mmg abah yg buat..nih seme dia yg buat...n kali nih awal jg dia start pegang bb. Dah ada pengalaman kot..




Time cucuk sebulan, aku blk kajang...kebetulan ibu nak ke umah bakal besan..antar belanja...so pi la cucuk kat klinik Dr Huda...terkejut gak bb sebulan dah 4.45kg...cepat debab betui...mlm nih plak nak cucuk utk 2bulan...




Pantang cara ibu hari awal ngan akhir..hari yg sensetif...seminggu pertama ngan last day(44hari) mmg kena jaga betui...mengurut plak mmg best..rs mcm nak urut setiap minggu je..ekekekeke..hmm tu jer la kisah pantang aku..k la nanti cont..adiossss






No comments: