Sponsor

Tuesday, June 17, 2008

Pertama...

Pertama kali aku cukur kening, masa darjah 1-2 gitu...sebabnya selalu tgk abah cukur janggut..so satu hari aku panjat kerusi, ambik pisau cukur n cukur abis dua2 belah kening aku....udah anak2 jiran panggey aku anak toyol..

Pertama kali aku warded sebab aku telan satu botol ubat julap...ibu kabo dia letak atas almari pakaian..ada lg almari tu kat umah ibu..tinggi tu..tp aku susun bantal + kusyen...bleh plak aku panjat tinggi2 gitu..merasala dok spital besar Ipoh...

Pertama kali aku posa masa tadika..jenuh abah bw ronda naik moto 2-3jam nak bg aku berenti nangis..sebab nak mkn sesgt..

Pertama kali aku suka budak lelaki ms darjah 3..budak tu nama Rostam...3-4bln lps tu aku pindah ke Felda...n beberapa bulan slps tu jg ada pelajar baru..n namanya Rustam(org lain, nama jer sama)...bila sek men, Rustam tu dpt masuk asrama..aku msh kat sek kat kg...seminggu lps tu..aku plak dpt masuk sek asrama..rupanya satu sekolah lg ngan Rustam. Form Six mujur la x de kwn nama Rostam/Rustam..sekali masuk UMS..ada lg kwn nama Rostam(org Melaka plak) n guess what...skrg colleague aku ada nama Rostam...ramai sungguh org nama nih...

Pertama kali aku naik flight ms nak ke KK..dok tepi tingkap..sebab takut gayat..aku tutup tingkap tuh..jakun sungguh..

Pertama kali aku kena langgar/tolak yg tak ku elak, ms kat KK..ate x paham limpas tu apa...5-6 kali org minta lalu aku x gerak..kena la tolak..padan muka..pastu br tau limpas=lalu, byk la loghat sabah yg buatkan aku konpius..Ingat plak sorang senior tanya...kamu nak bersungkai di mana? aku x tau nak jawab..sebab kg aku mmg namanya sungkai...rupanya sungkai tu buka puasa...

Pertama kali aku pegi obersea herm..pi Brunei...JPA bg duit suruh belajo aku pi jln2...merasa la mkn Nasi Katok, Pi Jerudong Park, lawat masjid2nya yg mewah tp sana byk kedai mamak la..

Pertama kali aku msuk umah pjg..kat Sabah...huhuhuhu smpi skrg ku dpt ingat mcm mana 'feel'nya...

Pertama kali aku bw moto yg jauh skit..dr Bdr Tasik Selatan ke Car4 Sri Petaling...buat kerja gilos namanya sebab pegi sana2 semata2 nak beli potatoes bun...mujur x de apa2...

Pertama kali aku lupa pki helmet..masa dok Putrajaya..mujur time tu Pak Polisi x de ronda2..dr P.8 smpi ke P.9 plak tu...kelupaan dong..sedar x pki helmet bila lalu dpn Balai Bomba...udah takut nak gerak..ku tinggai jer moto kat situ...jln kaki pi blok ijau...blk plak bw slow2..tau pun takut...

Pertama kali aku drive kereta manual...hanya geng2 opis aku yg tau apa yg jadi...hiks!

adeiii apa mende la aku merepek nih....dah la..byk mende jdnya kang...boss kici...okey..saya pi training..buhsan sudah!

2 comments:

atty's said...

wahahhaha..umi...1st time umi cukur kening..sama lor ngn kty..
dua2 belah aku cukur..wahahhaha..
sbb selalu tgk abah cukur janggut..pelik + heran ngn binatang tu ..yg test kt diri sendiri..masa tu umo 6 thn rasanya..wahhahahah..kelakar le kalo ingat balik..ade geng uponya..

Umi_Aliesha said...

ekekekeke..gelak guling2 dah nih..ingatkan umi jer cam gitu..mujur tak luka kan k ty..tu bila aliesha nakal..mak tok dia musti kata..ikut ibu dia la tuh...:)