Sponsor

Thursday, June 05, 2008

Seme la naik!

Smlm 1st time la aku mengagahkan diri drive masuk KL..tuh pun sesat skit..mujur la pernah lalu dgn Ayin so idak ler aku gabra...Pg2 tu dah isi minyak siap2..ye la riso sesatkan...pastu seme ok..selamat pergi selamat balik..lalu h/way Putrajaya-KL yg mmg la sgt2 lengang + ada speed limit yg buatkan aku ngantuks bangat...

Slmt jer sampai umah, hubby call..dia tanya..'isi minyak tak? br abis miting nih...minyak naik!' adeii x koser la nak kluar balik..Bila hubby balik..berkumpul ngan geng2nya...bila dah nak maghrib baru masuk..dia kabo..' Abg Abu kata kat shell kereta jammed smpi hentian kajang..seme nak isi minyak..pastu ada eksiden sama' huh lg la x koser aku nak kluar..walopun bg time smpi tgh mlm.

Tahun nih mcm2 naik harga...n yg geramnya seme tu mende yg mesti kita beli/guna...dr tepung ke beras..nih minyak kang elektrik pastu kompemla seme mende naik juga harganya...tak setara langsung ngan increament yg kita dapat...nih utk org gaji kecik mcm aku la..kalau dulu2..ada baki beberapa angka walopun 2 digit utk dijoli...skrg nan ado...nampaknya kena car pool la ngan hubby..tp tu la..dia kerja x menentu..kang mula la masing2 rasa bersalah sebab ambik anak lewat...sebab aku tau anak2 aku tu kalo dah 6.30 aku x muncul..masing2 gelisah..bukan anak2 aku jer..anak2 org lain pun sama..selalu kalo aku pi nursery lps 6.30 jer mmg ramai la anak2 yg dah start meragam n dok jer tepi pintu..tunggu parents ambik..huhuhuhu sedihkan..tu pasal hubby x suka car pool..dia la yg rasa bersalah sgt..ate dia yg abis keje lewat...

Terasa seme harga naik sebab % kenaikan tu tinggi..time2 gini rasa jelesnya kat kwn2 yg kerja kat state...yg kompem la takde tol, jln kurang jem(jimat minyak per), kos sara hidup x setinggi di sini..tp ye la kang seme keje kat state takde plak org kat sini...

So marilah kita ikut tips2 jimat minyak yg ada..meh ikut aku drive jgn lbh 100..kang rmp naik lbh dr 3..pakat terkedek2 kat lane kiri n tgh...ekekekekekke...

No comments: