Sponsor

Thursday, June 26, 2008

Training

Hari tu, aku attend training kat sini..coursenya x berapa berkaitan ngan aku sebenarnya tp ada la kot skit2 lgpun sebenonya ku replace sorang PM yg sampai ke hari ni still warded. Area nih maleh nak fokus la kot..ekekekek... Speakernya, singaporean lecturer...lecturer kat U sana so mmg rasa mcm dlm kelas lecture la...tambahan plak silibusnya sgt2 la padat so..mmg la mcm zmn2 belajo dulu...

1st day mmg sgt boring...lunch break aku cari surau plak..

Nampak gambo atas nih??? tu clue yg staff marriot bgtau aku..u cari gambar jackie...huh..moskel aku..aku tanya surau..dia suruh cari gambo jackie plak...yg beso gedabak nih mmg la senang nak cari..pastu next clue...pegi blkg gambo jackie nih...aku pun pening sebab mmg sah2 la blkg gambo dia tu takde apa..ada view area utk usha ke bwh ja..so try jer belok ke kiri..ada art gallery...jalan-jalan sampai aku jumpa lg gambo jackie mcm kt bwh nih


Ha...next clue...kena tolak pintu nih...rupanya surau kat blkg nih...cuba la buat signage...kan senang org nak cari...sabo jer la..sib baik surau dia ok..


Pastu day 2...yg nih ok la skit..ada belajo skit bab analyst...time nih teringat plak kelas Mr Thiru..subjeck statistic...rindunya nak buat SPSS...opss lupa plak..bab makan kat penting...menu tea break dia mmg best2 n sedap..lunch time 1st day x best langsung...cam ala2 kenduri..kat sini mkn serving style..idak ler buffet...so 1st day tu menunya nasi putih, kari ayam, daging msk hitam kot, sayur taugeh, sambal tauhu n terung...dessertnya rojak buah...ekekekekke..x menarik langsung....2nd day baru best skit..menu2nya spt di atas.



Nih menu my colleague, braised lamb shank...




Nih menu aku, grilled sirloin beef... tapi aku mkn tepi2 jer..half cook...cuba la tanya dr awal..tentu bleh minta yg well done..ampehss tul...

4 comments:

Alya Shaka said...

kak suruh dia goreng balik beef tu...haha!kenyang tak makan tepi2 tu je??

btw thnks petu rambut tu ek kak..lya rasa kena try ni..sbb tak lah susah sgt.takot silap2 jd botak plak..jd better bertindak skrg.thnks again kak

attyfir said...

sedapnya food yg umi order tu..
nmpk menarik gambaunya

Umi_Aliesha said...

Eliya...x sempat nak suruh..akak sudah mau pigi J.Co...ekekeke

Umi_Aliesha said...

K ty..nampak ja sedap tuh..rsnya sedap lg kat gerai di bus station cyber nih ha...:)