Sponsor

Thursday, July 17, 2008

Adik @ 7mos++

Asyik gambo kakak jer lately nih kan...meh bg adik plak interprem...

Image Hosted by FileHive.com

Image Hosted by FileHive.com

Kejab jer dah 7bln..skrg tgh active sbg Mr Combat..ekekekeke..laju jer menjulur..lotih dah ibu n papa nak tangkap...paling suka dok bwh meja...port yg sama masa kakak umur cam gini jugak...kwn2 hubby kata kakak suka dok bwh meja sebab papanya pun selalu dok bwh2 meja nih..cari port network..ekekekekeke

Nih dah jangkit ke adik plak...nih musti sebab papa dah balik ke dunia network dia...ibu pun mcm dah bejangkit ngan keje2 papa...huhuhuhuhu..kompem la kena ambik basic in IT.

Aku x pernah bercerita psl kerjaya aku kan..selalu aku dok bercerita ala2 general gitu...hiks..saja ja...aku nih setiap kali co re-org..kompemla post title aku berubah..yg terkini ala2 project admin gitu...

Nih la dunia aku..org art stream yg tercampak ke dunia IT...ingat 1st time aku ikut Kak Leha ker server room kat exchange PUJ..zaman tu alamanda pun blom wujud..br nak pasang cerucuk gitu...jln nak masuk ke exchange pun lopak sana sini lg..mmg comot la kereta...masuk jer server room..alahai...sejuknya...ms tu la aku dok perati kak leha dok install mende ke server...sunyi tau kat server room nih..aeii silap ada gak bunyi bising..bunyi server..ekekekeke...lantainya pun ala2 pentas gitu....ate bleh bukakan lantai tu..seme kabel dok dlm tu...

Then start reorg terkini la..aku dah betui2 masuk ke dunia technical...selalu ja bila masuk miting aku pening..pening nak paham istilah tecnical kan...lelain tu seme programmer, s/ware engineer, system analyst..aku sorang ja dr line art stream...ye la kdg wording yg sama lain maknanya di bidang tehcical ngan ekonomi...

Nih..baru jer balik dr server room kat exchange sini...boss kici ajak pi...nak suruh aku paham kat mana port server kami..kang kalo dia pi install device kat region lain ka..senang skit aku nak tolong kalo ada probs...td boss kici kata..faiza...nih port network..kalo network prob..tgk dulu wayar cabut ke tak...angguk jer la..ekekekeke

pastu...faiza...PRI kat sini..angguk lagi...ekekekek..huh..cam kompem ja kena ambik dip in IT..paham skit istilah2nya...tp aku rs mcm best ja dunia it kan...:)

2 comments:

eedany said...

eedany pun suka explore dunia IT ni.

maklumlah dunia pun semakin canggih manggih gitew...

:)

Umi_Aliesha said...

ha'a..mmg best pun kdg leka tgk opismate buat coding..:)