Sponsor

Wednesday, August 24, 2005

Dia yang ku kenal!

Smlm lps mahgrib aku sefamily pi rumah Abg A'. Saja pi tgk baby baru. Lama tak pi rumah diorg. Dulu time practical kat Putrajaya, aku tumpang kat rumah diorglah. Masa tu Abg A' blom dpt title Dato' lagi. Ms dpt tau dia dpt anugerah tu aku mcm tak percaya jer. Tp aku mmg kagum dgn kegigihan dia.

Abg A' a.k.a Dato' Ishak nih anak Ngah(Kakak ibu) dulu mls belajar. Sekolah takat darjah 4 jer. Lps tu dia pi KL, kerja ngan cina. Ms tu dia blajar buat construction nih. Sampailah dia bukak kompeni sendiri. 1st time aku pi rumah dia, masa aku form six kot. Time tu rumah dia kat Sejinjang. Rumah panjang je, pastu bila economi dia dah ok dia pindah ke Tasik Selatan. Time tu dia pakai kereta iswara jer. Time aku practical dia dah mula hidup senang. Tukar kereta Merz pastu beli storm. Yang terbaru dia beli kereta Perdana ngan Kelisa plak. Kelisa tu utk Yat. Storm, Am pakai, Merz, dia pakai, Perdana tu utk Kak Mi kot. Hujung bulan nih, maybe dia dah nak pindah ke Subang, beli rumah 3 tingkat kat sana. Itu rumah ke-4 rasanyer. Patutlah Ngah kata sebulan jer duit bayar kereta dia 5K + duit rumah 8K.

Adik beradik blah Ibu, mmg ramai yg berniaga. Niaga brg2 runcit cabai bawang kat pasar malam pun dah berapa org. Pastu yg buka kedai makan pun ada, yg business jual daging lembu pun ada, yang ada kedai barangan elektrik pun ada even Ibu aku pun ada business sulam-menyulam dia. Blah Abah..hmmm fikir sat..blah Abah x de rsnyer.

Klu blah hubby aku plak..hmm terang2 dlm surat beranak pekerjaan atuk dia kerja sendiri(kedai makan), mak2 sedara dia pun ramai yg buka kedai makan. Pak sedara dia pun ada yg buka kedai runcit.

So moral of the story is...kena kerja sendiri jugak sebenarnya..makan gaji nih mmg tak cukup. Tp nak mulakan tu hmm mmg payah. Doa aku, moga satu hari tercapai hasrat kami nak buka business sendiri nih. Business apa...hmmm masih dok fikir...any idea?

No comments: