Sponsor

Tuesday, March 14, 2006

Bila Sebulan Setengah Tak Balik Kg..

mula la sms tepon aku berbunyi jer kejenyer...
triit...triit...x balik ke minggu ni?
troot...troot...alang dah dua kali balik nih!
treet...treet...adik tanya,umairah dah pandai cakap ke?

alih2 bila lagi 2 hari aku nak balik emak tepon; "kak, emak kena pi seminar kat klcc minggu ni" sabo jer la. Emak suruh aku balik next week then terus pi kenduri kat Kedah...adoiii x larat la plak nak jalan jauh so aku buat decision balik jg minggu ni then ahad tu tunggu sampai emak balik besout baru aku balik sini.

Jumaat tu plak hubby kena keje sampai pkul 8 lbh..pkul 9.30p.m baru kluar rumah. sampai simpang ada RELA la plak. Ni musti sebab dah byk kes pecah umah. Nanti agak dah senyap hilang balik la RELA tu. Sampai umah dah dekat pkul 12. Hana dah tido tp dia tu klu sampai jer umah wan kompem automatic jer mata dia terbuka. Tak kira la pkul berapa. Pehtu mula la ajak wan dia tgk fish la, tgk cicak la..Adik pon blom tido. mmg rindu kat umairah(nama glemer anak aku kat kg)rupanya. Abang dah lama tido. Abang tu mmg kurang kamcing ngan anak aku.

Esoknya, awal lg Hana dah bangun sebab dia dgr bunyi ayam berkokok. "bu,bu ayam!" sabo jer ibu nih nak membuta lg tp dh kena paksa buka pintu. Bangun2 tgk banyak moto plak kar depan. Rupanya diorg angkat balai(angkut pinggan mangkuk, khemah) utk kenduri kawen. Stor menda alah ni mmg seblah umah. T'hari anak aku di ambil org...eekeke anak jiran seblah suka main ngan dia, pehtu diorg bawak balik umah. Klu lama x balik kompem kak ngah akan tanya emak 'umairah x balik ke cik timah' Ptg plak pi pekena mee goreng pedas giler kat gerai Makcik Hajar...lama sungguh x makan. dah kempunan air tgn makcik hajar plak. Mlm plak abah kena pi RELA plak..sib baik aku balik bleh jaga si twin nih.

Ahad plak pagi2 lagi si adik ngan si abg dah masukkan anak aku dlm reban. Gelak sakan dia bila ayam dok patuk tgn. Sabo jer la. Then pi merewang ke pekan sungkai. Ada pasar tani hr ni. pehtu biasalah beli pampers. jauh sungguh aku import pampers. mana taknyer pampers huggies dry comfort kat situ RM30 jer. Pkul 4 lebih baru emak sampai umah. Biasa la terus tuju ke buaian cucu dia. Kebetulan Hana demam la plak. Asyik minta wan dukung dia jer. Pastu ajak tgk ikan kat dlm kolah. Penat wan dok layan. Mak tok ada, dia dah siap kluar...then dia pi dok atas moto siap2. then panggil..'tok..tok' ajak mak tok dia naik moto. Byk2 moto, moto comel jer dia tak takut..moto lain semua dia nangis bila dgr bunyi enjin. Bila mak tok bawak round2 bukan main lg dia, siap2 lambai2 kat semua org. Pkul 9 baru kluar dr besout...then sampai kat bukit beruntung kot laju jer MAU 898 over take kitaorg...rupanya ada org pi picnic kat Lumut.

Tu lah klu turn balik kg terbabas skit...sib baik zmn aku dok sabah dh berlalu klu tak...hmmm x dpt den nak nolong...adiosss.

No comments: