Sponsor

Wednesday, November 28, 2007

Cerita Check Up Lagi!

Alhamdulillah, smlm dah selamat aku buat buku rekod kat An-Nur..Hubby cukup seriau bila klinik call minta postponed appoinment date..risau aku terberanak awal..x de rekod kang spital takmo terima plak.

So ptg smlm dh selamat la jumpa Dr Fatimah. Cantik orgnya. Cakap pun lembut..sama jer mcm Dr Huda. Bila tunjuk refer letter dr Dr Huda, terus dia tanya kahabr Dr Huda. Ye la ari tu Dr Huda kurang sihat. Lps tanya history previous delivery terus Dr start tulis guna pen merah..adeihhh. Conclusion dr Dr, bukaan rahim x abis sebab Hana dulu beso n same reason with dr Huda. Fizikal aku x sesuai utk bb seberat gitu...kecik sgt ke aku nih..rsnya ada lg yg kecik dr aku...ekekekekekeke tp ye la..ada yg kecik dr aku tp bb dia tak la beso mcm aku...

Time scan, Dr check berat bb...n spt jangkaan..mmg bb beso...Dr kabo normally utk 35 weeks pregnancy standard bb malaysia bg ibu2 beso aku nih..dlm 2.7kg jer..tp bb aku dah cecah 2.93kg...n terus Dr tanya, in case bb u dah 4kg..u rs mcm mana? terkelu aku sekejab...then Dr jawab..I terus bg u option either u nak try normal jugak atau proceed with c-sec. Hmmmm...kalo bb aku full term means cukup 39 weeks br dia kluar mmg ada harapan la beso dr Kakaknya (3.7kg) tp kalo deliver awal..mungkin akan kecik sikit dr kakaknya..hopefully la aku deliver awal skit.

Dr kabo jugak disebabkan 1st delivery aku thru c-sec..dia mmg nak aku sakit secara normal...takkan induce...coz takut scar kat dlm blom mampu nak tahan proses paksa.. tp masa tgh proses normal tu jln x buka spt yg sepatutnya dia akan tgk condition aku mcm mana..maybe akan guna ubat2 bantuan nih tp pd dos yg rendah...reasonnya takut something happen pd rahim.

Hmmm whatever la..asalkan aku n bb selamat. At least aku ada anak..uwaaa sedihnya. Time kabo kat emak..emak jawab..ha kalo cukup sepasang rs nak stop, stop jer la..adeihh bergenang plak air mata aku...aku kabo kat emak..c-sec bleh 4 kali..dia pun senyap..dia mmg riso sungguh kalo dengar c-sec nih..sebab dlm family aku..aku sorg jer kot yg c-sec nih...lelain seme bleh normal n mmg bb aku jer la yg beso..muakakakakka lelain standard 2.8-3.2kg je. Tu psl mak aku kalut time Hana dulu..dia x tau nak buat mcm mana..x pernah ngadap org operate katanya..

apa2 pun..doakan aku n bb selamat yer...normal ke c-sec ke..sama jer..:)

2 comments:

Yaya said...

gud luck faiza, walopon aku x de pengalaman bersalin ceaser tapi pada aku normal ke ceaser ker x kisahler..asalkan baby kuar...dan kita n baby selamat, dua2 nya sihat walafiat. Aminnn

Umi_Aliesha said...

aku redha jer..asalkan aku n bb sihat n selamat.