Sponsor

Thursday, November 29, 2007

MIBCKK????

Semalam dalam utusan, ada berita pasal kes dera oleh warden ke atas pelajar di sebuah sekolah agama...terkejut bila baca itu adalah sekolah aku...maka bertubi2 la email masuk dr yahoogroups sekolah aku...1st email dr seorg sahabat yg tgh further study di Sydney..ate siangnya cepat dr sini...n atas inisiatif seorg sahabat yg juga merupakan seorg guru/warden tp di sek agama KL so berita yg kami dpt..kesalahan tu agak besar...ceroboh computer lab utk menonton cerita lucah...n warden/guru tersebut sebenarnya adalah dikalangan junior kami juga.

Pasal hukuman tu...maybe ada jugak salahnya tp kalau diikutkan masa zmn aku belajar ada jugak yg kena rotan..sebabnya ada yg x pegi solat subuh. Aku tak rasa libasan salur getah paip tu teruk sesgt n air tu panas sesgt...tp mungkin jg kuat/panas sesgt kot..ekekekkee tp apa2 pun aku msh menunggu perkembangan selanjutnya psl kes ni.

Kdg aku rasa parents pun ada jg salahnya...terlalu sygkan anak hingga x boleh disentuh. Zaman aku....mak abah plak yg bgtau siap2 kat warden rotanlah anak saya kalau dia ada buat kesalahan. Aku pernah kena denda dgn Cikgu Maths..berlari satu sekolah sampai aku pengsan tp aku x salahkan dia pun sebabnya mmg kami satu kelas x buat apa yg dia suruh...ekekekekke

Ntah la...semoga kes nih dpt diselesaikan dgn cara yg plg baik...bg aku sekolah nih byk melahirkan ilmuan islam...Mufti Perak skrg pun bekas pelajar sini, sahabat2 yg bergelar ustaz/ustazah pun ramai....dr dulu sampai la sekarang...semoga imej sekolah tidak akan tercemar lagi..

No comments: