Sponsor

Friday, December 07, 2007

Persiapan Baby

Hari tu cakap kat emak..'kesian baby, byk guna balik brg2 kakak dia' terus mak jawab..laaa buat apa fikir mcm tu...baik fikir jgn membazir, baby cepat besar..buat apa la nak beli byk2..baik guna duit lebih tu utk akikah' terdiam terus aku...ekekekeke padan muka kena leter.

Kali ni mmg x byk sgt la preparationnya..baju takat tambah 2-3pasang. Yang mmg byk tambah mitten ngan booties tu hah..byk beno yg x cukup pasangannya. Lelain x de beli pon..Lampin, barut, cawat mmg pakai balik yg Hana punya. Emak guna mende2 nih selagi baby x tanggal pusatnya. Diapers lps tu br start pakai.

Time buka balik box baju2 Hana baru aku perasan..time dia lahir dulu aku byk bg pakai baju2 ala lelaki...ekekekekek nampak beno ibunya x reti pilih. Skirt/Gaun per seme tu aku beli bila dia dah pandai duduk/merangkak.

Tapi ada jugak la mende2 yg dulu x beli skrg kena/perlu beli. Cthnya playpen..aku rasa kena ada sebab kang mau baby asyik kena lanyak ngan kakaknya ngan pak sedara kembonya. so better bg dia dok dlm playpen..Lgpun bleh lipat2...x macam baby cot. Pastu Miza bg pinjam bakul baby..dulu2 time Hana aku pangku jer..nih dah ada no dua kena ada la..Lgpun dulu aku x drive..la nih drive..then yg akan dibeli car seat..sama la jugak reasonnya..hubby pun selalu OS. Then aku request kat hubby nak digicam..kebetulan digicam alang rosak..Alhamdulillah hubby dah bagi..adiah preggy katanya...hikss..alasan aku..nak ambik gambo baby...

Then bab ubat lps bersalin..dulu aku pakai ubat simple2 jer..kali nih nak try full set. Aku pilih tropical herbs dr amway. Nanti la cerita bab keberkesanannya. Kot aku disiplin la..bukan apa..kali kedua preggy, terasa sesgt badan jd letih..mesti kesan x pantang sgt hari tu.

No comments: