Sponsor

Thursday, May 15, 2008

Setahun Sudah!

Baru aku perasan..nih dah bulan mei n genaplah sethn aku menetap di bdr tek. Rasa mcm baru jer packing n unpack barang..huhuhuhuuhu sgt letih....Guna lori Am utk angkut barang n jiran kat kuarters terkejut sesgt bila tgk2 kami tgh angkut barang masuk lori..x sempat nak kabo yg kitaorg dah nak pindah..masing2 bz kan..tp aku rs nih la keburukan dok apartment...x ramah ngan jiran..muakakakakaka..tp jiran seblah aku mmg sgt baik hati ok..dia buat katering..selalu dpt makanan...n malu2 plak aku nak balas..ate aku bukannya pandai masak...

Ngape kami beli umah kat sini? hmmm ingat lagi betapa rajinnya kami survey sana sini tgk umah..sampai ke salak tinggi sana nun..tp umah area sana byk yg masih 4 bilik 2 bilik air jer takpun 3 bilik ja...hubby mmg beriya dah nak beli area sini yer la murahkan..aku plak takmo..time tu msh guna jln lama dengkil..so amat la terasa jauhnya...n hubby x bleh nak paksa sebab hujah aku amatla reasonable..iaitu x de hospital..kalo sakit susah ooo..private jauh gilos..panel terdekat rsnya kat seremban...settle area salak tinggi

Then kawan2 hubby suggest area semenyih...sini masih byk rege yg mmg cukup la guna loan hubby(time nih loan blom naik tau...elok dah setel br naik..tp takpela..) tp aku rs sgt la jauh jg..ekekekeke..n alasan yg sama aku gunakan..takde hospital...then kitaorg survey area dengkil plak..hmm sini mcm salak tinggi...byk yg takat 3 bilik ja pastu ada la stor kecik...n survey jg area puchong..harganya ok tp byk leasehold..aku kalo boleh nak freehold..tau jer la kalo lease hold nih..ikut suka ada jer majlis perbandaran nak buat apa2..freehold lg ok rsnya...leasehold kan byk utk 99th..pastu kena bayo apa ntah...so kitaorg decide nak pi mapex..haaa time nih la hana kena gigit ngan budak mana ntah...maknya suruh kiss hana..dia bukan kiss..dia gigit...huhuhuhuhu..x bleh nak marah kan..jenuh pujuk ati sendiri..sampai haku nyorok tempat terselindung n nangis..sian anak ler tu...lebam ketara plak tu..

Kat mapex..mula2 tgk projek talam..huhuhu mujur x beli..aku tgk x naik pun lagi umahnya..yg betui2 dekat tol putrajaya tu hah...then terapak la desa pinggiran putrajaya..mmg haku kenan dah..sekali check rege 170++ kot lupa dah..tp x termasuk fee utk s&p...kira2 campur tolak dekat2 200K...huhuhuhu loan takat 160 ja..kena top up smpi 40k..jenuh la...then stop la takat tu...dok fikir mana nak cekau byk2 gitu...hmm lps tu aku blk perak..hmmm lupa la ngape aku blk...then hubby diam2 pi booking umah skrg..dia x fikir byk dah sebab mmg regenya 160K termasuk segala fees. Then bila dia mai ambik kat perak..br dia kabo..dia dah booking...uikss..terkujat sat..

Balik jer putrajaya terus pi sana...huhuhuh jauh jg rsnya...time tu takde short cut jln blkg..mmg la terasa jauhnya..ekceli kalo jln ok lbh kurang 20 minit jer pun dr putrajaya...ekekekke tgk umah..herm puas hati la plak ngan rumahnya..so proceed jer..lps gitu gini..sethn setengah kot dpt kunci...reno skit2...then tgk2 jln blkg dah open to public(dulu jln persendirian..hak milik kajang hill golf) yeahh...10 minit ke bangi...tembus ke jln reko...

Hmm bila dah dpt kunci harusla start potong gaji kan..huhuhuhu..loan 160K monthlynya dekat2 900...jenuh jg la nak adapt dgn total nett gaji yg ado..tu pon mujur loan gomen..aku tgk geng2 lain guna bank..monthlynya dekat 1300 tuh...mujur hubbyku itu well plan seme2nya..kalo tak mau hari2 makan megi..tp alhamdulillah murah rezeki..gomen revise gaji...tp...hmm sebab umah nih x de public transport udah haku kena drive..ekekekeke..try bw manual..huh mcm x berjaya jer..udah la highway serdang-putrajaya tu byk kereta...last2 terpaksa rela beli makcik bibah..ambik ko...utang keliling pinggang..tp ok la..kalo x takde la aku achieve target nak ada keta sendiri seblom umur naik ke angka 3...ekekekeke

Gitu jer la kekdahnya...bebel2 aku psl ngape bleh beli umah kat sini..insya allah lg satu impian aku ialah nak beli tanah..tp tu maybe kat kg la kot..umur dah naik nih..x mampu nak beli kat sini dah..kompem guna loan bank kan..kompem mehei..

No comments: