Sponsor

Friday, August 08, 2008

Jatuh ler plak...


Adik skrg kan suka main tudung saji....bila tudung saji tu bergerak jer, dgn dianyer sekali bergerak..bagusla jg kan..kuatkan lutut dia tuh..tu dah bleh merangkak skit...ada la 2-3 langkah dia merangkak pastu dia menjulur balik..dia rasa lg laju menjulur kot...
Then satu malam..dia dok main tudung saji sampai la tudung saji tu terberenti kat dinding berdekatan ngan tangga...so adik silap kot..dia ingat tangga tu tudung saji gamaknya..so dia meniti tangga plak...ngan keadaan berlutut...bila dia nak buat ala2 merangkak terus dahi dia kena bucu tangga...apa lg terus la melalak...aku plak ingatkan kena area mulut @ hidung..so beriya la usap2 kat situ..bila dh bg susu..dia tido br la nampak merah kat dahi tu hah..sian adik...
Kakaknya pun ngape ntah mlm yg sama muntah2 plak...food poisoning kot...mujur x de diarea...esoknya tanya cikgu ada budak muntah2 tak..rupanya anak cikgunya sendiri pun muntah2 n diarea jg...pkul 3am kat hospital serdang katanya..hermmm...musim budak x sihat ke erk??

7 comments:

atty's said...

takpe budak lelaki kena macho..

Umi_Aliesha said...

budak lelaki kecik2 dh nampak taring...lasaknyer..kalo memanjat umi ..jatuh dia buat derk ja..jatuh atas tilam kot tu ok ja..nak berdiri budak tu..

ummi umairah said...

Faiza, musim demam la ni, umairah pun ada lagi demam tu..semalam nurin pula demam panas sgt..

ummi umairah said...

cian adek haziq..takpe..esok besar2leh jadi hero tolong ibu...ok ;) kakak umai dulu kecik2 lasak gak naik meja tu favorite dia..sekarang pun ada lagi 'kelasakan' tu..

mazlyna said...

musim demam...tambah2 anta anak kat nursery...yang ni lah risiko dia...klu anta umah orang....cuti kita asik abis sebab dia nak cuti...abis camno?

ummi umairah said...

tul mazlyna..hiks.. salam perkenalan..kekeke..kitaorang hantar nursery yg sama.btol,dulu anak 1st hantar umah org..kekadang kena balik awal la,cuti tu slalu.:(

Umi_Aliesha said...

zie...patut la cam x bergerak jer si birunyer

k.mazlyna..pernah jg antar kat org tp sebln ja..x tahan sebab mcm jaga utk duit ja..nih masa dok kat quarters..