Sponsor

Friday, August 08, 2008

Rentetan itu...

Sempena 08.08.08 jom buat posting 8 entry terus...ekekekeke

Takdelah..nih rentetan kisah nih
Hari ni 1st treatmentnya....hari ni baru buat detox...bab2 nih aku seriau sikit sebab aku kan masih breastfeeding..so tanya dulu takde effect ke...dia kabo takde..minum jer air byk2...yer tgh berusaha keras minum air byk2 nih...

Utk detox nih ada 2 sessi...1st buat blood circulation...ala2 wrapping kita ngan plastik tu hah pastu masukkan dlm blanket utk kaki, tgn ngan perut..pastu mcm angin2 ja..mcm kat K**p S**m ala2 urut gitu...nih urut la jg tp versi cam org ngurut kat spa je..slow gitu...pastu 3-4kali jg la aku nak tergelak..sebab geli...hik! ntah pe hapa..mujur la sorang2 dlm bilik tu..kalo sekali bilik ngan member kompem dia gelakkan aku balik punyer..

settle bab tu..tuko bilik plak..ambik measurement kaki, tgn...ambik ukur lilit..so br ler aku tau badan aku nih blah kanan beso skit dr kiri...tp x ler semua bhgn, cam betis tu hah..blah kanan lbh 1cm dr kiri...

Pastu sessi ke 2 plak ala2 cam bekam gitu...dia kata detox blah blkg plak..seriau dh aku kot2 la betui2 cam bekam..cucuk bg kluar darah kotor...nih pun aku nak gelak jg..terangkat kaki..beautician tu tanya..sakit ker..aku jwb tak sakit tp geli...so gitu gini dah settle dia pun bg la menu diet utk minggu nih sehingga next treatment..hasilnya aku kena diet gula...tak bleh ambik guna utk seminggu....huhuhuhu babai nasi, babai buah, babai sos...minggu dpn kita jumpa erk..sebab tgk menu dia..minggu dpn mcm seminggu kena mkn green veggie plak..pastu buah, pastu mkn roti..lps tuh br la healthy diet..berperingkat gitu..bukan terus healthy diet.

So gitu jer la catatan utk 1st nih..next week br start wrapping ngan hot blanketnya...
takde gambo erk..gambo cawan teh dia ada lah...:))

3 comments:

attyfir said...

wah,.umi..gi treatment..beshnya

aNgeL pUTiH said...

salamz kak umi.. angel singgah jap.. angel add link akak kat blog angel key.. TQ :P

Umi_Aliesha said...

k ty...biasa2 jer..best lg kat k**p s**m

angel...ohhh ada blog ropernya..ok kang akak link blog angel plak